Årsmöte den 21 mars 2015

Karlsborgs Konstförening har haft årsmöte. Efter parentation över avlidna medlemmarna Märtha Larsson och Birgitta Carlberg genomfördes de väl förberedda årsmötesförhandlingarna. Gunborg Lundkvist omvaldes som ordförande, de styrelsemedlemmar som var i tur att avgå omvaldes. Styrelsen är i övrigt Berit Borg Nilsson, Kerstin Åseby Pihlemark, Ingrid Erikson, Åsa Wibjörk, Karin Pettersson och Inger Sjöblom, se styrelse. Av verksamhetsberättelsen framgår att medlemmarna har besökt Lassagårdens keramik och Galleri Sandhem i Lerdala. Höstens verksamhet inleddes med den årliga konstresan som gick till Vadstena och Konstrundan där. Den årliga utlottningen av inköpta konstverk skedde i november. Årsmötet avslutades med att konstnär Maria Lund berättade om och visade sin konst. Det var härliga konstverk utförda i blandteknik. Ett inköp gjordes till föreningens utlottning.

Till sist var det dags för dagens dragningar.

• Vid dragningen i närvarolotteriet vann Anita Wahrén och hon valde ett blad av Barbro Kristoffersson.
  • Kerstin Karlsson från Biografföreningen Casablanca, hade skänkt tre operabiljetter, varav en var till operan den 25 april. Den vanns av Beth Dahlgren och de två andra vanns av Inga-Lisa Gustafsson och Ulla Lindqvist.
  • De som betalat sin årsavgift före den 1 mars deltog i ett lotteri och där vann Margareta Holmgren. Hon valde ett blad av Chennet Juhlin.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s