Karlsborgs Konstförening 30 år

Jubileumsmiddag på Kanalhotellet den 15 oktober 2016.

Ett 30-tal medlemmar deltog. Här serverades slottsstek med klassiska tillbehör och kaffe med gräddtårta. Att få njuta det i den vackra miljön uppskattades av gästerna.

Det tackar vi Kanalhotellet för. Välkomnandet med tänd brasa förhöjde det hela ytterligare denna blåsiga, kulna höstkväll och det tackar vi särskilt för.

Ur sammanfattningen av verksamheten som alla fick kunde man läsa att föreningen nu har verkat i 30 år. De första åren med konstutställningar. Därefter har det varit studiecirklar, bussresor, besök hos konstnärer och konstföredrag. Den årliga utlottningen av inköpta verk är höjdpunkten på verksamheten.

Kerstin Pihlemark och Gunborg Lundkvist underhöll med dikter valda efter årstiden och en på värmländska naturligtvis, E beskeli jänte av Fröding.

En del konstverk till årets utlottning visades. En akvarell av Pellas G Hansson lottades ut bland middagsgästerna och vanns av Lars Manhem.

Ann-Christin Perströmers konsttävling vållade en del huvudbry, när gästerna minglade runt innan kaffet. Gunnel Selin och Marita Moosman missade bara en enda fråga och fick var sitt pris.

Många medlemmar har varit med sedan starten av föreningen. Undertecknad ordförande, som gjort sammanfattningen av verksamheten, har varit trogen styrelsemedlem sedan den första interimstyrelsen.

2016-10-23

Samtliga foton – Peter Wibjörk.

diktlasning

tipsprom-9bild-6-ullaacbild-10bild-2-styrelsen

2016 års styrelse. Fr.v. Ann-Christin Perströmer, Gunborg Lundkvist, ordförande, Ingrid Erikson, Inger Sjöblom, Karin Pettersson, Kerstin Pihlemark, kassör och stående Åsa Wibjörk, sekreterare.