Konst på bio, Edvard Munch

Konst på bio den 27 februari 2017 – Edvard Munch

Konst på bio lockade inte så många besökare. Jag hoppas att de som var där fick en fin inblick i Edvard Munchs konstnärsskap. Den inspelade filmen visade de båda Munchutställningarna på Nationalmuseet och Munchmuseet i Oslo som gjordes i samband med att det var 150 år sedan konstnären föddes. De största utställningarna någonsin med alla Munchs verk.

Impressionism, expressionism, fauvism, symbolism med flera konstriktningar nämndes, men det framgick väl att Edvard Munch inte var inriktad bara på någon av dessa. Det fanns i allt.

Jubileumsutställningen visar att Edvard Munchs konstnärskap står sig lika starkt idag som någonsin förr (läser jag i någon recension)

asa-o-karin ingrid-o-inger mingel-berit-m-fl

birgit-m-fl

ingrid-o-birgit

berit-m-fl-i-salongen

Vi minglar först innan vi sätter oss tillrätta i salongen. Klicka på bilderna så blir de större.

Konstföreningen har nu i samverkan med Biografföreningen och med stöd från Studiefrämjandet visat Konst på bio vid fyra tillfällen. Besöksantalet har inte varit överväldigande och styrelsen tar sig nu en funderare på om vi skall fortsätta med detta samarbete.

27/2 2017