Utflykt till Ateljéföreningen Ockra i Hjo

Utflykt till Ateljéföreningen Ockra i Hjo.

14 medlemmar besökte Hjo den 16/5.

Ateljéföreningen Ockra hyr åtta konstnärsateljéer i Villa Svea, Hjo stadspark. Nio verksamma konstnärer är aktiva i föreningen.

Efter att Ulrika Winterfeldt hälsat oss välkomna fick vi i lugn och ro titta in i de olika ateljéerna och se mycket varierande konst och träffa några av de verksamma konstnärerna som berättade om sin konst.

Anna Gärberg var hos oss i höstas så henne ”känner vi” vi ju nu. Christina Lindbergs skulpturer blev vi förtjusta i. Ulrika Winterfeldts akvareller tilltalade oss också. Fascinerande var också Frida Rimshults teckningar. Av dessa fyra konstnärer köpte vi olika verk till utlottningen. Därmed inte sagt att de övriga konstnärernas verk var dåliga, men med 14 konstföreningsmedlemmar som skall samsas om inköp kan det bli lite knepigt.

De övriga konstnärerna är Åsa Holm Jalnefur, Lisa Edman, Margareta Fredriksson, Linda Thomas och Camilla Alfredsson. Vill Du se deras konst så är det bara att googla, de har hemsidor.

Vi tackar för att vi fick komma på besök och i pingst finns ju konstnärerna med på den årliga pingstrundan.

22 maj 2017